Dlaczego warto prowadzić blog w małej firmie?

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy

Gdy przedsiębiorca jest w swojej firmie żaglem, sterem i okrętem, pytanie o działania content marketingowe mogą spotkać się z nerwowym śmiechem. Bo kiedy i po co? Tymczasem działania z zakresu tak zwanego marketingu treści mogą nieść wymierne korzyści przy niewielkim nakładzie finansowym. Blog firmowy poprowadzony z pomysłem, to warte uwagi narzędzie marketingowe, także dla małych firm.

Daj się poznać

W kilku punktach zebrałam najważniejsze argumenty za utworzeniem firmowego bloga:Firmowy blog - zalety

  • Pozycjonowanie (SEO – zajrzyj tutaj: 10 kroków do optymalizacji strony pod kątem SEO) czyli sukcesywna poprawa pozycji strony w wyszukiwarkach. Dobre rozpoznanie strony (i zawartego na niej firmowego bloga) przez roboty Google zwiększa szansę na to, że więcej osób trafi na naszą witrynę.
  • Możliwość pokazania się w roli eksperta, autorytetu w branży lub dziedzinie, którą się zajmujesz.
  • Możliwość zebrania opinii klientów poprzez komentarze i dyskusję. Możesz też zaprosić użytkowników do prowadzenia części bloga, umożliwiając im na przykład opisywanie wrażeń z użytkowania Twoich produktów.
  • Teksty na bloga mogą zawierać odniesienia do Twojego sklepu, osadzenia produktów i usług w określonym kontekście.
  • Możliwość edukowania czytelników – udzielając odpowiedzi na ich pytania i potrzeby na firmowym blogu, dajesz klientom wartość dodaną, wiedzę po którą będą chcieli wracać (więcej na temat budowania relacji z klientem przeczytasz w artykule Jak sprzedawać więcej, nie pisząc o swoich produktach).
  • Prowadzenie bloga firmowego jest stosunkowo tanim działaniem marketingowym, jeśli porównać je do innych przedsięwzięć promocyjnych. Istnieją darmowe serwisy umożliwiające szybkie założenie bloga oraz prostą obsługę kolejnych postów. Jeśli blog prowadzony jest przez właściciela firmy lub pracownika, jedynym (choć nie zawsze niskim) kosztem jest czas.

A gdyby ktoś to zrobił za Ciebie?

Jeśli brakuje Ci czasu.

Brak systematyczności wpisów, lub co gorsza, obniżenie ich jakości może powodować odpływ czytelników ze strony. Jeśli nie masz czasu prowadzić bloga lub robisz to bez przyjemności, pomyśl o wsparciu pracownika firmy lub zewnętrznego copywritera (więcej na temat tego, w jaki sposób copywriter może Cię wesprzeć).

Nie widzisz sensu opracowania persony – profilu Twojego klienta.

Określenie do kogo ma trafiać Twoja komunikacja jest niezbędne, aby blog faktycznie niósł ze sobą jakąś wartość dla czytelników oraz aby zwiększyć szanse, ze konsument przeniesie się z bloga do Twojego sklepu. Określenie głównych cech potencjalnego czytelnika – klienta powinno poprzedzić publikację pierwszego posta (Jak stworzyć personę dowiesz się TUTAJ).

Nie chcesz zdradzać swojej wiedzy, bo jest unikalna, a Ty obawiasz się konkurencji.

Nie musisz pisać o wszystkim, a o tym, co zainteresuje czytelnika i odpowie na rodzące się w jego głowie pytania. Aktualnie dostęp do informacji jest tak powszechny, że nasza skrzętnie skrywana wiedza często okazuje się mało innowacyjna. A klient, jeśli nie znajdzie odpowiedzi na swoje pytanie na Twojej stronie, poszuka jej u konkurencji.

Nie jesteś gotowy na dyskusję z klientem.

Jednym z rozwiązań jest nie włączanie możliwości komentowania wpisów na Twoim blogu i jest to akceptowalne. Pamiętaj jednak, że liczba komentarzy, a także udostępnień, wpływa na popularność witryny w sieci, ograniczasz więc w pewnym stopniu możliwość dotarcia do nowych klientów. Jeśli jednak już umożliwisz użytkownikom pozostawienie komentarzy, nie wycofuj się z tej opcji oraz nie ulegaj pokusie usuwania negatywnych komentarzy.

W nieustającej walce o uwagę konsumenta blog jest w wirtualnym świecie miejscem dla Twojej firmy, w którym możesz budować jej tożsamość i pokazać ją z najlepszej strony. Zapewniając potencjalnym klientom łatwy dostęp do użytecznych informacji możesz zapewnić sobie kontakt z konsumentami i zdobywać ich zaufanie.

Źródła:

  • Hubspot, The Ultimate List of Marketing Statistics, https://www.hubspot.com/marketing-statistics?_ga=1.70701463.64960888.1442904293), wgląd 10.06.2017;
  • Barbara Stawarz, Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, wyd. PWN SA, Warszawa 2015;
  • Whitepress, Blogi firmowe, na których warto się wzorować, https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/110/blogi-firmowe-na-ktorych-warto-sie-wzorowac, wgląd 10.06.2017.

Jeśli podobał Ci się mój artykuł zapraszam do pozostawienia komentarza lub podzielenia się nim w social media. Jeśli zaś czujesz, że potrzebujesz wparcia copywritera –zapraszam do kontaktu.

Skontaktuj się ze mną

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.